Zwykłe gotowanie • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Zwykłe gotowanie

Pieczenie można przygotowywać używając piekarnika lub rożna. Jeśli używamy piekarnika, to zawsze powinien być on rozgrzany, zanim włożymy do niego mięso. Nie trzeba dodawać masła ani oleju do pieczeni. Wystarczy jedynie dolać od czasu do czasu trochę wody, by uniknąć przypalania się. Owinięcie mięsa w folię aluminiową również zapobiegnie przypaleniu, a ponadto uniemożliwi wysychanie. Jeśli pieczemy kurczaka, to możemy się naocznie przekonać, jak wielką ilość tłuszczu z siebie wydziela. Tłuszcz ten powinno się usuwać. Najlepiej do tego użyć łyżeczki lub papierowej serwetki.

Gotować na parze powinno się w specjalnym naczyniu składającym się z dwóch części. Do mniejszej części nalewamy wody, a w większej umieszczamy przyrządzany produkt. Jest to bardzo zdrowy sposób przyrządzania żywności. Pozwala zachować walory smakowe tak jak i wartościowe składniki odżywcze, które uległyby zniszczeniu podczas zwykłego gotowania. Pomimo tego nie należy zbyt długo gotować zielonych warzyw, nawet na parze, gdyż część zawartych w nich witamin nie znosi wysokiej temperatury. W ten sposób można przygotowywać nie tylko warzywa czy ryby, ale również mięso. Ta metoda gotowania zmniejsza również ilość tłuszczu w mięsie lub rybach, gdyż rozpuszcza się on i przechodzi do wody. Para nie przenosi zapachów, więc można jednocześnie przyrządzać kilka dań pod warunkiem, że znajdują się one na różnej wysokości. Zioła i przyprawy powinny więc być umieszczone nisko w tej samej części, w której znajduje się właściwy produkt, a nie w naczyniu z wodą.

Zwykłe gotowanie jest również dobrą metodą na zmniejszenie zawartości tłuszczu w potrawie. By zachować smak i aromat, mięso lub ryby powinny być gotowane w małej ilości wody, tylko tyle, żeby je przykryła. Niezachęcający wygląd gotowanej w ten sposób potrawy można zmienić dodając ziół i przypraw.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>