Zwracaj uwagę na reakcje organizmu • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Zwracaj uwagę na reakcje organizmu

Nie przyjmuj lekkomyślnie żadnych leków ani specyfików. Często zdarza się tak, że dany lek powoduje jedynie zniesienie objawów, podczas gdy właściwe schorzenie pozostaje i powraca wcześniej czy później w tej lub innej formie. Produkty chemiczne mogą być same bardzo szkodliwe, a ich stosowanie zazwyczaj pociąga za sobą skutki uboczne. Nawet aspiryna szkodzi na żołądek i zatruwa krew. Barbituraty i środki uspokajające mogą powodować niestrawność, zaburzenia czynności wątroby i nerek, nadciśnienie, zaburzenia psychiczne itp. Środki przeczyszczające drażnią jelita i mogą spowodować utratę witamin i minerałów. Często bardziej korzystne jest stosowanie ziół. Przede wszystkim należy uświadomić sobie, że jedynie nasz organizm jest w stanie sobie pomóc, a najlepsza terapia to właściwa sylwetka, odżywianie i ćwiczenia.

Zwracaj uwagę na reakcje organizmu. Dzięki nim możesz często dowiedzieć się, co się dzieje w twym ciele. Skaza na skórze, zmęczenie, przygnębienie, ochota na coś lub wstręt do czegoś mogą oznaczać, że jakieś pożywienie lub zachowanie nie odpowiada organizmowi. Ból powinien być również traktowany jako ważny element diagnozy samego siebie.

Nie sugeruj się swoimi przyjaciółmi. Większość z nich będzie cię raczej zniechęcać do diety mówiąc, że odpowiadasz im jaki (jaka) jesteś. Nie zwracaj uwagi na to, co mówią o obsesji czy braku rozsądku. „Jeden drink ci nie zaszkodzi!” itp. Wręcz przeciwnie, staraj się przekazać im swoje odczucia i nową wiedzę. Dobre zdrowie i pogodny nastrój uczynią cię przykładem godnym naśladowania.

Gotowanie tak, by nie tyć, to sztuka zupełnie różna od tak zwanej normalnej kuchni. Całe pokolenia kucharzy i gospodyń domowych uczyły się, że należy smarować rondle tłuszczem, bo inaczej się przypalą. Z tych samych powodów używamy tłuszczu do pieczenia na rożnie, solimy większość żywności, by nadać jej dobry smak, dodajemy do sosów mąki, by je zagęścić, dodajemy masła do każdego posiłku i wszystkich warzyw, by były łagodniejsze. Nasze doświadczenia w nietuczącym gotowaniu pokazują, że istnieją również inne metody. Umożliwiają one gotowanie tak samo smaczne, a jednocześnie mniej szkodliwe. Pozwalają nie tylko na odchudzanie się, lecz również na lepsze trawienie, dzięki czemu wstajemy od stołu bez uczucia ociężałości.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>