Zboża - kontynuacja • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Zboża – kontynuacja

Co więcej, stanowiąc same w sobie kompletny złożony posiłek, nie mogą być uwzględniane ani w diecie wykluczającej łączenie różnych gatunków pożywienia, ani w diecie nisko- kalorycznej. Jednakże, gdy spożywa się je oddzielnie lub z zielonymi warzywami, są one zdecydowanie najzdrowszym posiłkiem, który nie tylko nie tuczy, ale również pozwala ludziom otyłym pozbyć się nadmiaru wagi (wśród makro- biotyków nie ma grubych ludzi!). Główne zboża stanowiące pożywienie to:

– pszenica (z której wytwarza się chleb, makaron i mąkę), którą należy spożywać w postaci całych ziaren wraz z otrębami (zawierającymi błonnik) oraz kiełków pszenicznych (bogatych w witaminę B i E, a także minerały)

– ryż, który o ile jest nie oczyszczony, stanowi bogate źródło witaminy B

– siemię, które jest po prostu pyszne i nie powinno się go rezerwować tylko dla ptaków

– kukurydza, którą można jeść surową jak i pieczoną

– gryka, z której robi się kaszę, a w Rosji także naleśniki

– żyto, z którego wypieka się chleb o dużej zawartości witamin

– wszelkie nasiona roślin strąkowych (z których soja ma największą zawartość białka), groszek i soczewica, pod warunkiem, że nie są one gotowane z dodatkiem tłuszczu lub wieprzowiny.

Wszystkie ziarna i nasiona należy przed spożyciem ugotować, gdyż inaczej nie zaszedłby w ich przypadku proces trawienia.Na surowo można spożywać: pestki słonecznika, sezamu, dyni, orzechy włoskie, laskowe, ziemne, pistacjowe, brazylijskie, kasztany (z gatunku jadalnych), migdały, itp. Wszystkie z nich są bogatym źródłem witaminy B, ale zawierają one również duże ilości tłuszczów, są więc bardzo kaloryczne.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>