Zasada niełączenia pokarmów • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Zasada niełączenia pokarmów

Jest to zasada, która, miejmy nadzieję, pozwoli całkowicie uniknąć jakichkolwiek problemów związanych z trawieniem, zapewni zdrowie i utratę wagi tym, którzy tego potrzebują. Demis podczas swojej bardzo rygorystycznej diety stosował zasadę niełączenia różnych pokarmów w ogóle. Spowodowało to przyśpieszenie utraty wagi. Ponieważ pewne kombinacje są niezbędne w procesie przyswajania składników odżywczych, nie można kierować się tą metodą przez całe życie, gdyż grozi to osłabieniem organizmu i niedoborem minerałów. Aminokwasy, na przykład (będące produktem przemiany białek), są przyswajane tylko w obecności glukozy. Gdy jej nie ma, są wydalane na zewnątrz jako jeden z nie wykorzystanych przez organizm elementów pożywienia. Białka należy spożywać chociażby minimalną ilością węglowodanów, gdyż tylko w ich obecności mogą być przyswojone.

W higienie żywienia zaleca się umiarkowane i rozsądne rozdzielanie potraw. Zielone warzywa można i powinno się łączyć z innymi pokarmami, ponieważ są one źródłem glukozy i witamin niezbędnych w każdym procesie przyswajania.

Dobrymi, standardowymi posiłkami mogą być następujące kombinacje: mięso, kurczak, ryba lub ser (proteiny) z zielonymi warzywami lub sałatkami zielone warzywa z makaronem, ryżem, Chlebem czy ziarnem zbożowym. Najlepiej unikać jedzenia chleba w połączeniu z białkami (na przykład typowych kanapek z szynką lub serem), jako że takie zestawienie jest nie tylko ciężkostrawne, ale również bardzo treściwe i kaloryczne.

Posiłek złożony z samych owoców jest lekki i bogaty w witaminy. Nie tuczy, ponieważ fruktoza jest tucząca tylko w połączeniu z innymi pokarmami (należy zatem unikać truskawek ze śmietaną i szarlotki…). Owoce można łączyć z zielonymi warzywami, zwłaszcza surowymi, w postaci przepysznych sałatek. Zaleca się jednak nie łączyć kwaśnych owoców (owoców cytrusowych, jabłek, ananasów) ze słodkimi (winogronami, figami, suszonymi śliwkami, bananami).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>