Zapomnij o istnieniu deserów • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Zapomnij o istnieniu deserów

Jedz codziennie surowe warzywa, by zapewnić sobie odpowiednią ilość witaminy C. Pij wodę, w której gotowałeś warzywa, oraz używaj jej do przygotowywania sosów. Zawiera bardzo dużo witamin i soli mineralnych.

Jedz warzywa i owoce ze skórką. Tam też gromadzą się witaminy. Wybieraj oleje nierafmowane. Witaminy w nich zawarte nie zostały zniszczone w procesie rafinacji. Wyeliminuj ze swego jadłospisu całą tzw. żywność o wysokim stopniu przetworzenia i zastąp ją żywnością o pełnej zawartości składników.

Naucz się wypiekać chleb. Poznaj przyjemność, jaką jest wyrabianie ciasta i zapach świeżego chleba wyjmowanego z pieca. Możesz przygotować chleb z większą ilością błonnika (przez dodanie otrąb). Może to też być chleb o niższej kaloryczności i zawierający więcej białka (patrz: przepis na chleb sojowy).

Zapomnij o istnieniu deserów. Są zbyt kaloryczne i niekorzystnie wpływają na trawienie. Nie jedz sera jako deser po daniu rybnym. Ta kompozycja dostarczy ci zbyt wiele tłuszczu i białka.

Jedz owoce pojedynczo. Jeśli chcesz schudnąć, to nie zjadaj naraz więcej niż dwa owoce. Nie używaj soli ani cukru. Pokarmy naturalne zawierają je w wystarczających ilościach. Na twoim stole nie powinno być miejsca na masło. Nie używaj go również jako dodatku do sera. Unikaj produktów przesolonych, które przeszły zbyt wiele etapów obróbki tzn. konserwy, boczek.

Strzeż się ukrytych cukrów. Sosy, przyprawy (ketchup, ostry sos korzenny), przetwory i produkty zawierające środki konserwujące, śniadaniowe mieszanki zbożowe, jogurty owocowe, dosładzane soki owocowe, likiery, słodkie wina, środki na pobudzenie apetytu, guma do żucia, lekarstwa, syropy i tabletki od bólu gardła – zawierają cukier. Jeśli potrzebujesz jakiegoś lekarstwa, zapytaj w aptece, czy zawiera ono cukier. Jeśli tak, to poproś o niesłodzoną wersję dla cukrzyków.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>