Wyrób sobie odpowiednie nawyki • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Wyrób sobie odpowiednie nawyki

– Noś buty na płaskim obcasie. Jeśli w dalszym ciągu nie możesz się obejść bez szpilek, zabieraj ze sobą na wszelki wypadek sandały lub inne wygodne buty. Najlepiej jednak w ogóle zrezygnować ze szpilek. Skracają łydki i zniekształcają postawę. Ucisk skrzywionego kręgosłupa może powodować bóle krzyża, rwę kulszową, bóle głowy itd.

– Unikaj jazdy samochodem, autobusem, metrem. Zamiast jeździć – chodź do pracy na piechotę, wychodź na spacer z dziećmi, wyprowadzaj psa.

– Nie używaj windy. Wchodź na górę po schodach, gdy tylko nadarzy się okazja.

– Wstawaj każdego dnia godzinę wcześniej. Poświęć ten czas na długi spacer, zanim na cały dzień zamkniesz się w swoim biurze czy sklepie. Godzina snu mniej na pewno ci nie zaszkodzi, zwłaszcza że spędzisz ją w ruchu.

– Zamiast obfitego posiłku w południe, zjedz trochę surowych warzyw i pójdź na spacer.

– W każdy weekend poświęć kilka godzin na ćwiczenia. Wyjedź z rodziną na wieś, bądź udaj się do parku.

Jeśli to możliwe, zapisz się do klubu lub odwiedzaj regularnie salę gimnastyczną. Gimnastyka przynosi rezultaty, tylko gdy ćwiczy się przynajmniej trzy razy w tygodniu, a najlepiej codziennie. Jeśli nie masz czasu na zajęcia w klubie, naucz się kilku ćwiczeń i wykonuj je w domu.

Niektórzy wolą ćwiczyć rano, inni wieczorem. Ćwicz o najdogodniejszej dla siebie porze. Rano, tuż po przebudzeniu, możesz wykonać parę ćwiczeń rozciągających. Mogą one trwać od 15 minut do półtorej godziny. Nie wykonuj żadnych gwałtownych ruchów. Możesz nadwyrężyć mięśnie, które o tej porze są jeszcze w stanie spoczynku. Poranne ćwiczenia doskonale zastępują kawę. Mają ponadto kilka dodatkowych zalet. Pobudzają krążenie, rozjaśniają umysł, stymulują pracę mięśni. Wprawiają w dobry nastrój na resztę dnia. Po kilku ćwiczeniach rozciągających możesz wykonać ćwiczenie yogi „Surya Namaskara”, czyli pozdrowienie słońca. Polega ono na serii ruchów angażujących wszystkie mięśnie ciała.

W ciągu dnia znajdź w pracy czas na rozluźnienie kręgosłupa. Wystarczy ci na to pięć minut. Wykonaj bardzo proste ćwiczenie yogi, „świecę”. W pozycji leżącej unieś wyprostowane nogi w górę. Uważaj, by zachowały pozycję pionową. Podłogi dotykają tylko ramiona i głowa. Ta pozycja jest jedną z najbardziej korzystnych. Można w niej pozostawać tak długo, jak się chce, pod warunkiem, że utrzymywanie równowagi nie sprawia trudności. Ćwiczenie to stanowi doskonały relaks dla nóg, dlatego najlepiej wykonywać je wieczorem.

Nie wolno się zmuszać do zbyt długich ćwiczeń. Gimnastyka ma być przyjemnością. Powinna być tak naturalna i niezbędna do życia jak jedzenie i seks. Nic nie sprawia większej satysfakcji niż energia, zdrowie, dobre samopoczucie i odprężenie. Zdrowe i zadbane ciało napawa dumą.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>