Warzywa cz. 2 • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Warzywa cz. 2

Cykoria jest warzywem często lekceważonym, a nawet pogardzanym. Lekka gorycz czyni z niej jednak wspaniały składnik sałatek. Zapobiega zaparciom, przeczyszcza i działa moczopędnie. Jej działanie przeczyszczające jest szczególnie silne, gdyż jednocześnie wspomaga wydzielanie żółci i odkaża jelita. Jej prażony korzeń jest składnikiem kaw zbożowych. Czasami występuje w połączeniu z kawą naturalną.

Kapusta. Niesłusznie uważa się, że zwiększa wydalanie gazów i powoduje wzdęcia. Przyczyną nie jest jednak spożywanie kapusty, lecz sposób, w jaki się ją przygotowuje. W przypadku kiszonej kapusty z reguły dodaje się do niej zbyt wiele mięsa i tłuszczu. Spożywana na surowo, starta, w sałatkach lub po prostu ugotowana bez tłuszczu korzystnie wpływa na pracę jelit i odkaża je. Sok z kapusty jest bardzo skutecznym środkiem w przypadkach stanów zapalnych układu pokarmowego, szczególnie jelit, oraz na zaparcia.

Dynia jest warzywem niezwykle korzystnie wpływającym na trawienie. Zalecana jest jako pierwszy posiłek po ścisłym poście. Jej miąższ może być stosowany do zup oraz ciast. Jest moczopędny i zapobiega zaparciom. Używany w okładach z musztardy przynosi ulgę w przypadkach oparzeń. Nasiona dyni stanowią razem ze środkami przeczyszczającymi skuteczne lekarstwo na pasożyty układu pokarmowego. Dynia zawiera dużo składników odżywczych, choć jest może zbyt kaloryczna.

Ogórek stosowany jest głównie zewnętrznie na schorzenia skóry. Łagodzi podrażnienia, stany zapalne. Pomaga na oparzenia. Jest też bardzo skutecznym składnikiem maseczek piękności.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>