Uzupełnienia • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Uzupełnienia

Jeśli przestrzegasz diety bardzo ściśle, jedząc tylko zapiekane mięso, jogurty i warzywa, to z pewnością brakuje ci niektórych witamin i minerałów. W takim wrypadku musisz ten niedobór uzupełnić przyjmując witaminy i sole mineralne w pigułkach. Dostaniesz je bez trudu w aptekach i sklepach dietetycznych. Wszystkie sole mineralne i prawie wszystkie witaminy należy przyjmować podczas posiłków. Jedynie witamina B może być przyjmowana między posiłkami. Należy ją również spożywać w formie otrąb, a nie pigułek. Wspomaga ona procesy trawienia i przyswajania, wywiera korzystny wpływ na pracę układu nerwowego. Jeśli chcesz zapobiec utracie siły, możesz stosować żeńszeń. Jeżeli zdarzają ci się bóle mięśniowe lub skurcze, to stosuj preparaty potasu i magnezu. Powinno się je brać również podczas posiłku.

Możesz przeciwdziałać lub zapobiegać zatwardzeniom spowodowanym zbyt dużą ilością białka i zbyt małą błonnika poprzez jedzenie w większych ilościach zielonej sałaty (wypełnia ona żołądek nie dostarczając kalorii). Otręby też są tu wskazane. Jeśli jesteś w domu, to lepiej namoczyć je przed spożyciem, nie będą wówczas angażować wszystkich soków trawiennych. Do każdego posiłku dodawaj łyżkę otrąb (jeżeli odczuwasz potrzebę, to możesz tę ilość zmniejszyć lub zwiększyć). Jeżeli będziesz poza domem, przyjmij je w formie tabletki lub jedz zamiast chleba. Jedyne niebezpieczeństwo to lekkie podrażnienie układu pokarmowego mogące wywołać wzdęcie lub biegunkę. Można go jednak uniknąć spożywając trochę jogurtu. Zamiast tego można stosować granulki hemicelulozy, które pęcznieją w wodzie i tworzą żel, lub też olej parafinowy np, jako dodatek do oleju jadalnego w sałatkach. Jedyną jego wadą jest niszczenie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.

Nie rezygnuj z tłuszczów całkowicie, Tylko dzięki nim jesteś w stanie przyswajać niektóre witaminy (A, D, E, K). Oprócz tego małe ilości są konieczne do właściwej pracy pęcherzyka żółciowego oraz do przyswajania wapnia.

Jeżeli przedtem zdarzało ci się często pić alkohol, to przyjmuj witaminy B i C. Jeżeli palisz, zwiększ dawki witamin A, B i C. Pozwalają one szybciej neutralizować nikotynę i nadmiar dwutlenku węgla. Musisz również zwracać uwagę na poziom cynku we krwi.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>