Układanie menu • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Układanie menu

Układając jakiekolwiek menu nie wolno zapominać o zdrowych proporcjach: 20% białka, jak najwięcej węglowodanów i jak najmniej tłuszczów. Oczywiście gdy się odchudzasz lub chcesz odbudować swe komórki, możesz zwiększyć ilość protein. Ich udział nie może jednak być większy niż 50%. Przekroczenie tej granicy mogłoby spowodować zatruwanie organizmu.

Zawsze wybieraj węglowodany najlżej strawne i o jak największej zawartości błonnika. Jedz surowe warzywa przy każdym posiłku. To właśnie one najbardziej sprzyjają odchudzaniu, wypełniając żołądek wodą i błonnikiem, a zarazem dostarczając witamin i soli mineralnych.

Rozpoczynaj posiłek, na przykład, od zjedzenia dużej sałaty, tak by pozostało ci mniej miejsca w żołądku na właściwe, kaloryczne danie. Unikaj deserów i nie jedz owoców w trakcie posiłku.

Staraj się nie mieszać więcej niż trzech rodzajów żywności podczas jednego posiłku. W trakcie odchudzania się unikaj mieszania rodzajów żywności w ogóle. Zawsze możesz łączyć zielone warzywa i białko. Przydatna jest wówczas mała ilość tłuszczu, by ułatwić ich strawienie. Jeżeli zależy ci na szczególnie szybkim chudnięciu, przyrządzaj sobie posiłki z jednym tylko rodzajem białka i jednym warzywem.

Nie dopuść do niedoborów witamin i soli mineralnych, pamiętaj o przyjmowaniu ich w postaci sztucznej i nie przedłużaj okresu niemieszania rodzajów żywności w nieskończoność.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>