Spożywaj małe porcje i nigdy nie bierz dokładek • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Spożywaj małe porcje i nigdy nie bierz dokładek

Zmieniaj od czasu do czasu rodzaj wody mineralnej. Organizm szybko się przyzwyczaja i przestaje na nią reagować. Niech jedzenie sprawia ci przyjemność. Jeśli dużo ważysz, to z pewnością lubisz zjeść i żadna dieta świata nie będzie w stanie pozbawić cię uznania dla sztuki kulinarnej. Przygotowuj więc posiłki, które będą rozkoszą podniebienia, tak jak i cieszyć będą oczy. Używaj ziół i przypraw. Dbaj zawsze o wygląd stołu.

Spożywaj małe porcje i nigdy nie bierz dokładek. Zawsze próbuj zostawić coś na talerzu. Bądź głodny, ale nie za bardzo. Kiedy prawdziwy głód nie jest zaspokojony, organizm uaktywnia rezerwy tłuszczu, by dostarczyć sobie potrzebnej energii. Tracimy wówczas wagę. Jeśli jesteś w stanie oprzeć się przez krótki czas pragnieniu zjedzenia czegoś, to poczujesz, że nie musisz w danej chwili rzucić się na jedzenie. Unikniesz tym samym jedzenia przywodzącego na myśl wygłodzone zwierzę. Zanim zaczniesz jeść, poczekaj, aż twój głód trochę mniej ci będzie doskwierał. Przede wszystkim naucz się rozróżniać głód od apetytu, fizyczną potrzebę od łakomstwa.

Jeżeli głód doskwiera szczególnie silnie, tzn. oblewa cię zimny pot, masz ciemno przed oczami, odczuwasz zawroty głowy, nudności, masz nogi jak z waty, doznajesz ataku hypoglikemii, to zjedz łyżeczkę naturalnego miodu. Powstrzy- maj się natomiast od picia. Miód jest bardzo treściwy i pozostanie w układzie krwionośnym przez dosyć długi czas. Jeśli napijesz się wody, to miód ulegnie rozpuszczeniu, słodka woda dostanie się do komórek zbyt szybko i jedynie opóźni atak hypoglikemii. Tę metodę należy stosować tylko wyjątkowo. Nie należy takich sytuacji mylić ze zwykłym uczuciem głodu czy pustki w żołądku. W takich przypadkach lepiej jest spożyć małą ilość jedzenia takiego jak np. wolno przyswajalne węglowodany (warzywa surowe i gotowane) lub białko (jajka ugotowane na twardo, ser lub jogurt).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>