Spacer • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Spacer

Osoby nie przyzwyczajone do intensywnego wysiłku powinny zaczynać stopniowo od niezbyt forsownych ćwiczeń. Idealnym ćwiczeniem jest dla nich spacer, podczas którego w ruchu znajduje się cale ciało. Ostrzeżenia:

Osoby z nadwaga najczęściej nie mają dobrej kondycji fizycznej. Mają wysoki poziom cholesterolu. Ich serce jest osłabione. Wykazują małą odporność na zmęczenie i choroby. Nie powinny zaczynać od intensywnych ćwiczeń, z którymi nie będą mogły sobie poradzić. Powinny zasięgnąć porady lekarza i odbywać spacery zgodnie z jego zaleceniami. Trudniejsze ćwiczenia można zaczynać, dopiero gdy wyniki badań krwi i ogólna kondycja ulegną polepszeniu.

– Zaczynaj powoli od krótkich dystansów. Stopniowo zwiększaj odległość i tempo, dostosowując je do swoich możliwości. Po pewnym czasie po wzmocnieniu mięśni i serca można zacząć biegać. Na początku tylko przez parę minut, resztę dystansu pokonując marszem. Zwiększając stopniowo czas biegu można z czasem dojść do pół godziny lub nawet całej godziny. W walce o ładną sylwetkę nie należy jednak przesadzać. Rób tylko to, co możesz. Nie ma sensu biegać, jeżeli z trudem chwyta się oddech. Wysiłek fizyczny ma przede wszystkim sprawiać przyjemność. Jeśli jest zbyt wyczerpujący, powoduje zniechęcenie. Wówczas trzeba pożegnać się z myślą o ładnej sylwetce.

– Nie podejmuj intensywnych ćwiczeń mając pusty żołądek. Narażasz się wówczas na hipoglikemię, atak serca, omdlenie, wystąpienie uczucia słabości i zimnego potu. Zanim zaczniesz ćwiczyć – zjedz sałatkę lub owoce.

Jeśli uprawiasz jogging, musisz zawsze przed wyjściem zrobić rozgrzewkę. Unikniesz w ten sposób nadmiernego napięcia mięśni. Biegaj w specjalnych butach, ochraniających stopy i amortyzujących uderzenia. Zapewniają komfort i bezpieczeństwo.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>