Soki owocowe i warzywne • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Soki owocowe i warzywne

Choć wyobrażamy sobie, że soki warzywne i owocowe są bardzo zdrowe, ich spożycie należy ograniczać. Można je spożywać w zasadzie tylko w wyjątkowym wypadkach: głodówce, atakach hipoglikemii oraz jako natychmiastowy zastrzyk energii. Soki są nie tylko napojeni, ale również posiłkiem. W tym właśnie tkwi pewien problem. Owoce i warzywa, jakimi stworzyła je natura, składają się z miąższu, skórki oraz soku. Spożywanie tylko jednego z tych składników zaburza równowagę konieczną do prawidłowego przyswajania. Soki nie mają właściwości odżywczych. Zawierają za to duże ilości cukru, który w soku jest o wiele bardziej niebezpieczny niż w całym owocu.

Żeby wypełnić szklankę sokiem, potrzeba więcej niż jednego owocu. Zwiększa to automatycznie spożywane przez nas ilości cukru, a tym samym stwarza większe ryzyko. Z reguły problemy pojawiają się nieoczekiwanie i zdawałoby się bez wyraźnego powodu. Znany jest przypadek mężczyzny, który umarł na marskość wrątroby, chociaż w życiu nie tknął nawet kieliszka alkoholu. Wypijał za to dziennie kilka litrów soku z marchwi. Sok ten w wyniku fermentacji zmieniał się w alkohol, który powodował ciągle zatrucie aż w końcu śmierć… Sok z owoców lub warzyw (pod warunkiem, że nie jest zbyt słodki) można pić raz na jakiś czas. ale tylko między posiłkami. Dostarcza wówczas energii i cennych witamin. Naturalnie należy go pić od razu po wyciśnięciu, gdyż inaczej bardzo szybko traci on witaminę C (przez kontakt z powietrzem, mrożenie oraz zamykanie w puszkach).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>