Ser • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Ser

Jest to chyba najbardziej popularny produkt mleczny. Istnieje ponad pięć tysięcy różnych gatunków sera twardego, miękkiego, świeżego, podpuszczkowego, z pleśnią, z mleka krowiego, owczego, koziego, z ziołami, orzechami, winogronami, pieprzem itd. Ser wytwarza się z mleka poprzez wydzielenie zeń białka i tłuszczu za pomocą katalizatora, a następnie poddanie procesom gotowania i dojrzewania. Ser jest bardzo pożywny, ponieważ niezależnie od rodzaju zawiera około 50% tłuszczu i od 8 do 36% białka. Zawiera również witaminę A i B oraz minerały (potas i sód). Można z niego sporządzać wiele potraw, ale wysoka zawartość tłuszczu i soli sprawia, że może być niebezpieczny podczas diety odchudzającej. W takim wypadku lepiej jest wybierać gatunki sera o obniżonej zawartości tłuszczu, które są łatwo dostępne w sklepach dietetycznych i mleczarniach. Ponieważ podaje się zawsze zawartość tłuszczu w suchej masie, sery twarde (takie jak parmezan, chester, szwajcarski) mają większą zawartość tłuszczu niż sery miękkie (camembert, brie). Najmniej kaloryczne są świeże serki kremowe, które zawierają najwięcej wody (ser o wilgotności 82% zawaera 0% tłuszczu).

Dzięki wysokiej zawartości białka i innych cennych elementów, oraz niskiej liczbie kalorii mogą być one stosowane w niskokalorycznej diecie jako dodatek do ciast, sosów itp. Z powodzeniem zastępują tłuste sery i śmietanę w tradycyjnych przepisach. Suchy ser łatwo się przechowuje przez długi czas. Ser miękki spożywa się, gdy jest gotowy, natomiast ser świeży w ciągu tygodnia od momentu zrobienia.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>