Sauna, kąpiel parowa, masaże • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Sauna, kąpiel parowa, masaże

Stanowią dobre uzupełnienie każdej diety. Pomagają schudnąć i utrzymać zdrowy wygląd. Sauna (suche gorące powietrze), kąpiele parowe (wilgotne gorące powietrze) pobudzają wydzielanie potu, powodując tym samym nagły spadek wagi, proporcjonalny do wydalonej z organizmu wody. Oczywiście strata ta szybko zostaje wyrównana po wypiciu jakiegokolwiek płynu. Głównym zadaniem sauny i kąpieli parowych jest usunięcie toksyn wraz z potem, przyśpieszenie krążenia, głębokie oczyszczenie skóry (sauna jest idealnym miejscem na oczyszczenie skóry ze zrogowaciałych tkanek za pomocą rękawicy). Jak w każdym przypadku eliminacja toksyn oraz pobudzenie przemian komórkowych sprzyja chudnięciu.

W pewnych przypadkach należy jednak zachować ostrożność. Wysoka temperatura sauny (80 do 90°) wymaga zdrowego serca. Powoduje bowiem przyśpieszenie akcji serca i wzrost ciśnienia. Dobrze jest przed wejściem do kabiny wypić dużą szklankę wody. Należy stopniowo zwiększać temperaturę, w krótkich odstępach (maks. 20 min.) brać zimny prysznic. Długość kąpieli w saunie zależy od szybkości pocenia się. Z reguły ludzie zaczynają się pocić dziesięć, piętnaście minut po wejściu do sauny (proces ten można przyśpieszyć, jeśli wcześniej zażyje się kąpieli parowej, która umożliwi natychmiastowe otwarcie porów skóry). Pocenie się trwa od pięciu do dziesięciu minut, zimny prysznic i ponownie powrót do sauny. Za drugim razem wydalanie potu jest dużo szybsze. Całą kąpiel w saunie należy zakończyć zimnym prysznicem tub jeśli to możliwe – kąpielą w lodowato zimnej wodzie. Ciało, w tym skóra i mięśnie, mają w ten sposób wrócić do swojej normalnej temperatury. Następnie najlepiej jest chwilę odpocząć i pozwolić odwodnionej skórze odzyskać poprzedni stan. W tym momencie skóra jest bardzo chłonna i podatna na wszelkie terapeutyczne kremy, olejki, odżywcze bądź wyszczuplające. Temperatura sauny czyni ją idealnym miejscem na nakładanie maseczek piękności, odżywek na włosy oraz masowanie skóry specjalnymi rękawicami. Masaże te, o ile stosuje sieje na co dzień, poza skutecznym zapobieganiem i zwalczaniem cellulitis, stanowią dobre ćwiczenie dla ramion i przez zużycie energii zwiększają wydalanie potu.

Kąpiele parowe są wschodnią „wilgotną” wersją skandynawskiej sauny. Temperatura tych kąpieli jest niższa i nie są one tak korzystne dla zdrowia. Gorąca wilgoć pomieszczenia uniemożliwia parowanie potu. Nie może on więc spełniać swojej funkcji ochładzania skóry.

Masaże pomagają zwalczać otyłość, przez rozbijanie cellulitis oraz warstw tłuszczu. Zmiękczają tkanki. Dzięki nim skóra długo zachowuje ładny wygląd. Pobudzają krążenie, uspokajają i rozluźniają, co ma istotne znaczenie zwłaszcza podczas diety, która wiele osób wprowadza w stan podenerwowania.

Zdarza się czasem, że wizyta u masażysty z jakichś powodów nam nie odpowiada. Można wówczas samemu spróbować rozmasować sobie twarz (przede wszystkim gałki oczne, uszy i skronie), szyję, ramiona, dół pleców’, dłonie, nogi i stopy, które są miejscem, gdzie najczęściej gromadzi się napięcie. Nie jest to jednak tak relaksujące jak wizyta u dobrego masażysty.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>