Potas musi pozostawać w równowadze z sodem • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Potas musi pozostawać w równowadze z sodem

Magnez występuje w układzie kostnym. Wspomaga również działanie enzymów. Spożycie alkoholu powoduje utratę magnezu. Jeśli niedobór ten jest poważny, może powodować konwulsje i skurcze. Występuje w świeżych warzywach (gdzie uczestniczy w tworzeniu się chlorofilu), zbożach, migdałach i czekoladzie.

Sód. najczęściej znany pod nazwą soli, występuje we wszystkich płynach organicznych. Jego zadaniem jest utrzymywanie ich na stałym poziomie. Sól występuje we wszystkich naturalnych produktach żywnościowych w ilościach całkowicie wystarczających do pokrycia potrzeb organizmu. W dzisiejszych czasach dodaje się jednak dużo soli do gorących potraw i sałatek, gdyż inaczej wydają się mdłe i bez smaku.

Nasze receptory nie reagują już na naturalny smak potraw. Musimy się tego na nowo nauczyć. Nadmierne spożywanie soli prowadzi do nadciśnienia, obrzęków’ i otyłości. Zatrzymywanie zbyt dużej ilości wody w tkankach powoduje dodatkowe obciążenie ciała i zmusza serce do wytężonej pracy. Wykluczenie soli ze wszystkich potraw jest szczególnie wskazane w przypadku tych, którzy chcą pozbyć się nadwagi, ale ogólnie zalecane jest wszystkim. Dzięki temu woda pozostaje w tkankach przez krótszy czas, co zapewnia szybsze i wydajniejsze wydalanie toksyn i tłuszczów. Sól występuje w bardzo dużych ilościach w gotowych produktach (konserwach, wieprzowinie, mrożonkach), serach i owocach morza.

Potas musi pozostawać w równowadze z sodem. Zbyt duże spożycie sodu może zaburzyć równowagę potasu. Jego metabolizm zależy od wstrząsów, jakim podlega układ nerwowy, oraz od ilości wydzielanej insuliny, która powoduje zanikanie tego pierwiastka. Niedobór potasu może spowodować osłabienie mięśni, kurcze, nerwowość i kłopoty z sercem. Przejście na dietę zawsze łączy się z pewnym nerwowym wysiłkiem. Może to spowodować pewne niedobory potasu, które należy uzupełniać przyjmując dodatkowe dawki tego pierwiastka.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>