Posiłki • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Posiłki

W przeciwieństwie do powszechnych zwyczajów w takich krajach Europy Zachodniej jak Francja czy Wielka Brytania, posiłki powinny być bardziej obfite rano, a zmniejszać się w ciągu dnia.

Śniadanie powinno być najobfitszym posiłkiem, choć wiadomo, że niektórzy ludzie bezpośrednio po wstaniu z łóżka nie mogą nic przełknąć. Osoby te, jeśli pracują od rana, muszą czekać do połowy dnia na pierwszy posiłek. W takich przypadkach nieoceniona może się okazać duża szklanka wody mineralnej o temperaturze pokojowej bądź nieco chłodniejszej. Woda wypita bezpośrednio po wstaniu z łóżka pomoże usunąć toksyny, które nagromadziły się w organizmie przez noc.

Zdrowe śniadanie powinno zawierać białko (jaja, ser, jogurt) i węglowodany (zboża i warzywa). Szczególnie rano należy unikać środków pobudzających takich jak kawa czy herbata. Możesz je zastąpić substytutami opartymi na cykorii, naparami z dzikiej róży (zawiera działającą pobudzająco witaminę C) łub z kopru (działa wyszczuplająco i moczopędnie), herbatą trzyletnią, japońską zieloną herbatą (bez kofeiny) lub herbatą Mu (opartą na żeńszeniu). Większość tych produktów można nabyć w sklepach dietetycznych. Jeśli chodzi o soki owocowe, to nie powinny one stanowić integralnej części posiłku. Lepiej pij je pomiędzy posiłkami. Unikaj mleka, jeśli masz trudności z jego trawieniem, a przynajmniej kupuj mleko o możliwie niskiej zawartości tłuszczu. Spożywaj również tylko chude sery i jogurty. Jedz świeże owoce (jabłka, grejpfruty, truskawki) i zapomnij o dosładzanych potrawach zbożowych.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>