Posiłki cz. 3 • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Posiłki cz. 3

Nie wolno ci rezygnować z posiłków, chyba że w ogóle nie jesteś głodny. W przeciwnym wypadku po pewnym czasie poczujesz głód nie do pokonania i sięgniesz po jakąkolwiek żywność znajdującą się w zasięgu twojej ręki. Niestety, może to być kanapka lub ciastko, ale może to również być kawałek czekolady. Jeśli zaś wytrzymasz do następnego posiłku, to możesz mieć taki apetyt, że zjesz podwójne porcje. Gdyby się to powtarzało, rezultatem może być niedobór witamin i soli mineralnych. Chociaż Demis stosował tę metodę, by równoważyć zdarzające mu się momenty słabości, nie zalecamy jej. Lepszą metodę stanowi jednodniowa całkowita głodówka stosowana co jakiś czas.

Przestrzegaj godzin posiłków, tak by organizm przyzwyczaił się do przejawiania uczucia głodu tylko w odpowiednich porach. Jeżeli twój jadłospis przewiduje trzy posiłki dziennie, to dojadanie w ciągu dnia nie powinno być ci potrzebne. Nie jedz również kolejnego posiłku, aż poprzedni nie zostanie strawiony. 50 porad, jak być zdrowym i szczupłym

Jeśli masz ochotę na zjedzenie czegoś, to stosuj naturalne środki znoszące uczucie głodu. Najlepszym z nich jest woda. Pij jej dużo. Za każdym razem, gdy czujesz pustkę w żołądku, wypełniaj go wodą mineralną (o niskiej zawartości sodu i jeśli to możliwe nie gazowaną). Pij ją też podczas posiłków. Przyniesie ci wówczas natychmiastowe uczucie sytości. Bardzo skutecznym naturalnym środkiem pozwalającym przezwyciężyć głód są też surowe warzywa. Wypełniają one żołądek wodą i błonnikiem, dostarczając jedynie bardzo niewielu kalorii. Jeśli odczuwasz silny głód, zjedz łodyżkę selera, koszyczek kopru, marchewkę lub nawet jabłko. (Nie zjadaj za dużo owoców, gdyż mają zbyt wiele cukru.)

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>