Porażki w czasie diety • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Porażki w czasie diety

W czasie diety zdarzają się momenty załamania, utrata siły woli, zachwianie pewności i brak przekonania co do słuszności naszych poczynań. Są one dosyć niebezpieczne, ponieważ stałe powracają. Myślisz sobie: „Zjem kawałek czekolady… a właściwie dlaczego nie dwa. Jutro to jakoś nadrobię”. Pojutrze okazuje się, że do „nadrobienia” są już trzy dni. Popadasz w depresję.

Zanim weźmiesz do ust cokolwiek słodkiego, zrób rachunek sumienia. Przypomnij sobie, dlaczego rozpoczęłaś (rozpocząłeś) dietę. Pomyśl o przyjemności, jaka czeka cię w dniu, gdy osiągniesz wymarzony cel, oraz o swoim dotychczasowym wysiłku. Porównaj przyjemność, jaka cię czeka, jeśli wytrwasz do końca, z ceną, jaką zapłacisz, jeżeli się poddasz i ulegniesz pokusie zjedzenia czegoś słodkiego. Pomyśl o tym, że jeszcze trudniej będzie oprzeć się drugiemu kęsowi. Pomyśl o dniu głodówki i związanymi z tym nieprzyjemnościami. Wyobraź sobie, jakie spustoszenia w twoim organizmie spowoduje poddanie się chwilowemu impulsowi, wyobraź sobie fermentację w żołądku, komórki tłuszczowe, które pęcznieją ze szczęścia, i cholesterol zagrażający sercu. Nie zapominaj o wypryskach i krostach, które następnego dnia pojawią się na twarzy. Z pewnością gdy sobie to wszystko uprzytomnisz, łatwiej ci będzie oprzeć się pokusie.

Jeśli pomimo świadomości powyższych konsekwencji chęć zjedzenia jakiegoś przysmaku bierze nad tobą górę, musisz chronić się przed skutkami łakomstwa w inny sposób: nigdy nie ulegaj pokusie dwa razy. Jednorazowe odstępstwo od diety to jeszcze nie koniec świata. Organizm ma za mało czasu, aby zmagazynować tłuszcz. Jeśli zjesz coś zbyt kalorycznego, musisz to błyskawicznie zrównoważyć nie jedząc następnego posiłku lub spożywając zamiast niego produkt mleczny (ser lub jogurt o niskiej zawartości tłuszczu, ewentualnie można dodać trochę białka). Następnego dnia należy ograniczyć jedzenie i pić dużo wody. Ułatwi to wydalanie toksyn. Możesz też więcej poćwiczyć lub pójść do sauny. Jeśli czujesz się na siłach, zastosuj głodówkę. Wówczas na pewno nie przytyjesz. Jeżeli nie zdobędziesz się na takie działania, przybierzesz ponownie na wadze i będziesz potrzebować przynajmniej kilku dni, by się jej pozbyć.

Z doświadczeń Demisa jak i wielu innych osób wynika, że najszybciej się chudnie, gdy ściśle stosuje się dietę i nie ulega chwilowym pokusom. Wystarczy raz odstąpić od tej zasady, aby proces chudnięcia stał się wolniejszy i bardziej przykry. Osoby spożywające zbyt duże ilości jedzenia, są po prostu od siebie uzależnione. Unikanie sposobności zjedzenia czegoś dobrego i próby niemyślenia o takich rzeczach są bardzo trudne. Wypracowanie w sobie nowego podejścia dojedzenia jest czasochłonne i wymaga cierpliwości, zdecydowania i odwagi. Jedna chwila słabości może ten wysiłek przekreślić.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>