Leki na nadwagę - kontynuacja • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Leki na nadwagę – kontynuacja

Są to preparaty dostępne w aptekach i specjalistycznych sklepach. Znane są jako hiperbiałkowe lub hiperkaloryczne posiłki, racje itp. Opierają się na proteinach pochodzenia mlecznego połączonych z minerałami, witaminami i zawierają stałą ilość lipidów oraz glukozy. Należy stosować je z dużą ostrożnością jedynie jako uzupełnienie diety. Kilka osób straciło życie jedząc wyłącznie te produkty w nadziei, że dzięki nim uda im się schudnąć. Nic nie jest w stanie zastąpić świeżego, naturalnego pokarmu, który zawiera wszystkie potrzebne nam do życia składniki. Środki o charakterze zastępczym mają bardzo ograniczony zakres działania. Mogą stanowić jedynie pomocny dodatek do właściwej diety. Ponieważ są bardzo sycące, można ich używać rano lub wieczorem do tłumienia głodu. Preparaty te są dostępne w formie proszku lub granulatu. Rozpuszcza się je w wodzie lub dodaje do jogurtu lub świeżego sera. Są dość gęste, wobec czego zapewniają uczucie sytości przez co najmniej kilka godzin, dostarczając organizmowi stosunkowo małej ilości kalorii. Można je również stosować jako posiłek regenerujący, następnego dnia po wysiłku. Ogólnie rzecz biorąc należy zachować ostrożność i uważnie czytać etykiety. Wszystkie tego rodzaju produkty są kaloryczne i często zawierają wiele glukozy. Nie wolno zapomnieć o uwzględnianiu tych kalorii przy tworzeniu codziennego jadłospisu. Przede wszystkim nie należy ich spożywać w zbyt dużych ilościach. Mają być tylko dodatkiem!

Sprzedaje się je w opakowaniach zawierających dwa lub trzy herbatniki o różnych smakach. Mają one stanowić ekwiwalent posiłku o bardzo obniżonej liczbie kalorii. Znów czytanie etykiet może okazać się pouczające. Dowiadujemy się, że są to właściwie normalne herbatniki wzbogacone jedynie o różne składniki (tłuszcze, witaminy, sole mineralne). W rezultacie są one niezwykle kaloryczne i pożywne (jeden herbatnik zawiera około dwustu kalorii). Chociaż z założenia mają być kompletnym, odpowiednio wyważonym posiłkiem, stanowią jedynie niebezpieczeństwo. W ich skład często wchodzą szkodliwe dla zdrowia substancje (czekolada, sztuczne barwniki i aromaty oraz środki konserwujące). Są zbyt bogate w tłuszcze i zbyt ubogie w błonnik, wobec czego nie wypełniają w ogóle żołądka i nie powodują uczucia sytości. Tak jak wszystkie koncentraty białkowe przy regularnym spożywaniu mogą okazać się groźne dla zdrowia. Zamiast nich zawsze lepiej jest zjeść sałatkę, jajko na twardo lub jabłko.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>