Jaja • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Jaja

Brązowe czy białe, niezależnie od koloru stanowią najlepsze źródło białka dla ludzkiego organizmu. Zawierają dwadzieścia dwa niezbędne aminokwasy, witaminy (A, B, D, E, K), żelazo, miedź, siarkę, magnez, fosfor, potas, sporą ilość tłuszczów, w tym także cholesterol, praktycznie nie zawierają żadnych węglowodanów. Tak jest jednak tylko w przypadku prawdziwych wiejskich jaj, znoszonych przez kury hodowane na wolnym wybiegu i karmione ziarnem. Jaja wiejskie można rozpoznać po kolorze żółtka, który powinien być intensywny żóltopomarańczowy (nie jest to jednak całkowitą gwarancją, gdyż może być barwione sztucznie), białko powinno mieć gęstą konsystencję i ściśle przylegać do żółtka. Jaja należy jeść, gdy są świeże, zepsute wywołują ostre zatrucia (trzeba koniecznie przestrzegać dat przydatności do spożycia nie wolno przechowywać jaj dłużej niż dziesięć dni).

Dietetycy często krytykują nadmierne spożywanie jaj ze względu na dużą zawartość cholesterolu. W rzeczywistości wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego, które w tej czy innej formie są niezbędne w zdrowym żywieniu, zawierają pewne ilości cholesterolu, gdyż jest on niezbędny do funkcjonowania organizmu. Zaleca się jednak ograniczanie spożycia cholesterolu, a osoby cierpiące na jego nadmiar nie powinny spożywać go W’ ogóle.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>