Ćwicz codziennie • Otyłość Kraków - leczenie otyłości - Warszawa

Ćwicz codziennie

Niech się to stanie takim twym nawykiem jak poranne mycie zębów. Regularnie kontroluj swą wagę. Nie można jednak ulegać histerii. Nie powinno się tego robić częściej niż dwa razy w tygodniu. Należy ważyć się zawsze na tej samej wadze, przed śniadaniem, ale po wizycie w toalecie, nago lub zawsze w tym samym ubraniu. Jeśli ważysz się codziennie, szybko zauważysz, że waga może zmieniać się z dnia na dzień bez widocznej przyczyny nawet o kilkaset gramów. Zjawisko to powodowane jest zatrzymywaniem wody w organizmie zależnym z kolei od mechanizmów fizjologicznych (zmiana nawyków żywieniowych, zespół przedokresowy, temperatura) lub psychicznych. Nikt nie ma stałej wagi. Zazwyczaj waha się ona w granicach półtora do dwóch kilo. Obsesja ważenia się może jedynie powodować depresję i nieuzasadnioną radość. Lepiej jest ważyć się lub raczej testować przy pomocy ubrań. Objętość czy obwód znaczy dużo więcej niż waga. Staje się to tym bardziej prawdziwe, im więcej ćwiczysz, ponieważ mięśnie są znacznie cięższe od tłuszczu. Wówczas można przybierać na wadze tracąc jednocześnie centymetry w talii, udach i biodrach.

Na początku, w czasie i pod koniec diety powinno się poddać badaniom mającym na celu kontrolę stanu serca, analizę krwi i ujawnienie ewentualnych niedoborów witamin i soli mineralnych.

Po każdym posiłku należy umyć zęby oraz użyć nitki do czyszczenia szpar między zębami lub wykałaczki, by usunąć pozostałe szczątki jedzenia. Rozpad zębów powodowany jest przez bakterie żywiące się cukrem zawartym w tych resztkach. Jeśli więc czyścisz zęby dokładnie, to nie ma powodów, by obawiać się o ich utratę.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>